مبل صورتی

شناخت تعمیر و رویه کوبی مبلمان

مبل صورتی

شناخت تعمیر و رویه کوبی مبلمان

فرمول انتخاب و خرید مبلمان

مبلمان دیگر درخانه ما و شما حکم یک کالای تجملاتی را ندارد بلکه به یک کالای مصرفی تبدیل شده است اما به دلیل حجم انبوه تولید و واردات انواع مختلف و سبک‌های متعدد آن خیلی از ما هنگام خرید بیشتر از آن‌که به کیفیت و تناسب مبلمان با فضایی که قرار است در آن قرار بگیرد توجه کنیم، به زیبایی ظاهری آن توجه داریم نکته‌ای که لازم است اما کافی نه!  

در این گزارش ما به شما می‌گوییم که چطور مبلمان دلخواه‌تان را انتخاب کنید و مهم‌تر از آن این‌که در بازار مبل ایران چه می‌گذرد از طرح و رنگ گرفته تا بالا و پایین قیمت‌ها.این مبل استاندارد است؛ مبل استاندارد، مبلی است که استفاده‌کننده زمان نشستن روی آن احساس راحتی کند. دوخت آن محکم باشد و پس از مدتی استفاده دوخت آن باز نشود. مبل استاندارد باید به‌راحتی شسته شود و از چوب مرغوب (چوب درخت گردو) و رنگ طبیعی در آن استفاده شده باشد و مهم‌ترین نکته این‌که اگر یک‌مبل از هر نظر استاندارد باشد، برای استفاده‌کننده ضرر جسمی به دنبال ندارد.

در خرید یک مبلمان اندازه و هم‌تراز بودن پایه‌های مبل هم باید موردتوجه قرار گیرد. مبل‌های فرفوژه پایه‌های بسیار سستی دارند ولی مبل‌های راحتی و تشکی پایه‌های محکم و استانداردی دارند. اندازه‌های پایه‌ها باید نسبت به اندازه مبل قطور باشند تا وزن استفاده‌کننده را تحمل کنند. یک نکته بسیار مهم، این است که باید جای قرار‌گرفتن مبل درخانه قبل از خرید اندازه‌گیری شده و مشخص شود.

کوچک‌تر اما مدرن‌تر

مبل‌های پرزرق‌و‌برق امروزه تولید خود را از دست داده‌اند و تولید و خریداران کمتری نسبت به مبل‌های کلاسیک و جوان‌پسند دارند. در عوض مبل‌های کوچک‌تر و مدرن‌تر محبوب شده‌اند البته برای مدتی هم انواع و اقسام مبل‌های مدل (L) به شدت محبوب شده‌ بودند اما حالا این تب فروکش کرده و خریدارانی که مبل‌های (L) را خریداری می‌کنند، تعداد کمی هستند که خانه‌های بزرگ با اتاق پذیرایی بزرگ دارند و دوست دارند فضای خانه را پر کنند.

مدل‌ها و نام‌ها

اکثر خریداران مبل امروز به نام و سابقه برندها هم توجه می‌کنند و امروزه برندهایی مانند: Test، Madrid، Anjella و... قابل توجه خریداران قرار گرفته است. باتوجه به انتخاب سلیقه‌ای خریداران، امروزه مبل‌هایی با پارچه‌های ترک و نانوسرتکس هوادارهای بیشتری نسبت به جنس‌های کتان و چرم دارند.

به روز خرید کنید

نانوسرتکس جنس جدیدی از پارچه‌های روز است که در برابر مواد شیمیایی و هرنوع مایعاتی از خود واکنش نشان نمی‌دهد و می‌توان حتی لکه‌های خون و جوهر روی آن‌ها را هم با یک دستمال خیس از بین برد، بدون آن‌که آثاری از خود به‌جا بگذارد.

رنگ محبوب امسال

رنگ‌هایی مثل مشکی، قهوه‌ای، طلایی و سفید همیشه هواداران خود را دارند اما امسال به نظر می‌رسد که رنگ کرم قهوه‌ای بسیار محبوب شده است. این رنگ باتوجه به چوب و پارچه و هماهنگی بین آن‌ها امروزه فروش فوق‌العاده‌ای نسبت به بقیه رنگ‌ها دارد.

بازار در تصاحب مبل‌های تشکی

این روزها مبل‌های فلزی محبوبیت خود را از دست داده‌اند و خریداران آن را به‌ندرت می‌پسندند. مبل‌های فرفوژه هم کمتر خریداری می‌شوند و مبل‌های چوبی و به‌خصوص تشکی محبوبیت بیشتری نسبت به آن‌ها دارند. این مبل‌ها هم از نظر طول عمر و هم از نظر راحتی و سبکی بسیار بهتر از مبل‌های فلزی و فرفوژه هستند و پس از گذشت چند سال با تعمیر مبلمان می توانید به مبلمان نو و جدید دست بیابید .. مبل‌های تشکی پارچه‌ای، اسکلتی چوبی دارند و پارچه آن‌ها از جنس‌های کتان- چوب و نانو (که امسال بسیار محبوب بوده است) ساخته می‌شوند. متخصصان در این زمینه می‌گویند؛ مبل‌های تشکی از نظر علم پزشکی هم استانداردتر از مبل‌های فلزی هستند.

8 نفره‌ها محبوب‌تر هستند

مبل‌ها در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند اما مبل‌های 8 نفره فروش بیشتری نسبت به مبل‌های بزرگ‌تر دارند زیرا آن‌ها با استاندارد هر اتاقی هماهنگ هستند و به‌راحتی می‌توان مدل‌های زیبایی با آن‌ها در اتاق چید. ولی به هرحال اندازه‌های مبل بستگی به فضای اتاقی دارد که قرار است مبل در آن قرار بگیرد. کمترین قیمت یک دست مبل مناسب ساخته شده طبق اصول و با مواد مناسب، یک‌‌میلیون و 500 هزارتومان است. شاید در کل بتوان گفت که حدود قیمت یک دست مبل استاندارد 8‌نفره، حدود 2میلیون و 500هزارتومان است اما باتوجه به جنس، اندازه، مرغوب بودن و از همه مهم‌تر، نام برند آن‌ها بالا و پایین می‌شود.

مبل استاندارد را بشناسید

20درصد زیبایی، 80درصد کیفیت، این فرمول را به‌خاطر بسپارید؛ بسیاری از خریداران لوازم خانگی به علت نداشتن اطلاعات کافی برای تهیه لوازم منزل، بیشتر دیدشان به ظاهر اجناس است و سعی می‌کنند که زیباترین جنس را خریداری کنند، غافل از این مسئله که اگر این لوازم به‌اندازه کافی مرغوب نباشد بعد از مدتی کوتاه، شکل ظاهری و زیبایی خود را هم از دست خواهد داد. از نظر یک خریدار کاملا آگاه شکل ظاهری تنها (20درصد) از اهمیت یک جنس را تشکیل می‌دهد و (80درصد) بقیه به جنس و استاندارد بودن آن بستگی دارد.

راز شست‌وشوی مبل‌ها!

شست‌و‌شوی هر مبل نسبت به نوع پارچه آن متفاوت است. زیرا هر جنسی نسبت به مواد شیمیایی و مواد شوینده، واکنش‌های خاصی نشان می‌دهد. آقای صادقی یکی از فروشنده‌های بازار مبل یافت‌آباد می‌گوید: «جنس‌های کتان را می‌شود با مواد شوینده مثل پودر و شامپوهای مخصوص مبل شست ولی جنس چرم پس از مدتی از بین رفته و هم رنگ خود را از دست می‌دهند و هم پوسیده و پاره می‌شوند. مبل‌های چرمی را باید بیشتر بخارشوی کرد و از مواد شوینده استفاده نکرد. حتی جنس‌های کتان هم پس از مدتی شست‌و‌شو حالت چرک به خود می‌گیرندو خیلی زود نیاز به رویه کوبی مبل پیدا می کنید. امروزه با وارد شدن مبل‌های نانوسرتکسی به راحتی می‌شود با کشیدن یک دستمال خیس مبل را به زیبایی روز اول درآورد.»

مطابق با استاندارد بدن!

اولین چیزی که برای خرید یک مبل استاندارد لازم است به آن توجه شود؛ این است که زمانی‌که روی آن نشسته‌ایم احساس راحتی به بدن می‌دهد یا خیر؟ بعضی مبلمان‌های به ظاهر زیبا نه تنها احساس راحتی به ما نمی‌دهند بلکه پس از مدتی استفاده، متوجه می‌شویم که درد‌شدیدی در مهره‌های کمر خود احساس می‌کنیم و پس از بررسی متوجه می‌شویم که مشکل از مبلی است که هرروز پس از ساعت‌ها کار و خستگی روی آن می‌نشینیم و استراحت می‌کنیم.

چوب‌های تلخ را انتخاب کنید

چوبی که در اسکلت یک مبل به کار می‌رود اکثرا چوب درخت گردوست زیرا چوب محکمی است و حشرات چوب‌خوار کمتر آن را می‌خورند، زیرا تلخ است. ‌تراز بودن سطح اسکلت چوبی مبل هم بسیار مهم است، زیرا از به صدا افتادن آن جلوگیری می‌کند. فنرهای استفاده شده در مبل‌های فنری نباید با تشک‌ها در تماس باشد و فقط هنگام نشستن باید با تماس حالت فنری را رعایت کنند، زیرا به تشک فشار آورده و در ظاهر مبل تاثیر می‌گذارد.طرح پارچه مبلی به‌کار رفته در مبلمان بستگی به نظر خود شما دارد اما هر طرح و نقشی که داشته باشند، باید محکم و استاندارد دوخته شوند تا بر اثر فشار، تشک‌ها از آن بیرون نزند و دوخت را پاره نکند. در نهایت این‌که جنس پارچه نباید به گونه‌ای باشد که بعد از مدتی استفاده عرق کند. رنگی که در پارچه به کار رفته است باید رنگ طبیعی باشد زیرا رنگ‌های شیمیایی بعد از یکی یا 2بار شست‌و‌شو از بین می‌روند و حالت چرک به خود می‌گیرند.

پرفروش‌های بازار مبل

مبل‌های نانوسرتکس با برندهای معروف (Test، Madrid، Anjella) در همه ابعاد و همه رنگ و همه مدل تولید شده و گران‌قیمت‌ترین و درعین حال پرفروش‌ترین مبل‌ها هستند. مبل‌های کلاسیک (L) چون اندازه بزرگی دارند، قیمت بالایی دارند و بیشتر در جنس‌های چرم دیده می‌شوند. یک دست مبل چرم اصل spain، 7‌میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است ولی به هر حال با این قیمت فروش پایینی دارند. رنگ‌های مشکی و کرم قهوه‌ای چون رنگ‌های محبوب هستند، قیمت بالاتری نسبت به رنگ‌های دیگر دارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.