مبل صورتی

شناخت تعمیر و رویه کوبی مبلمان

مبل صورتی

شناخت تعمیر و رویه کوبی مبلمان

چطور از تکان خوردن مبلمان جلوگیری کنیم

زیرپایه مبلمان از لغزیدن پایه‌های آن‌ها روی سطوح چوبی و کاشی جلوگیری می‌کند. بدون زیرپایه، برخی مبلمان روی کف اتاق لکه‌هایی به جا می‌گذارند که به راحتی تمیز نمی‌شوند.  در حالی که بسیاری از انواع  زیرپایه مبلمان از پیش ساخته شده در فروشگاه موجود می‌باشد، شما می‌توانید آن را به سلیقه خود، متناسب با مبلمان و با هزینه کم‌تر بسازید. ورقه مشبک لاستیکی و کفپوش کشو برای محافظت از اشیاء طراحی شده‌اند. در حالی که سطح جعبه را حفظ می‌کند، ابزاری را به وجود می‌آورد که به عنوان زیرپایه مبلمان عمل می‌کند. گاه بعد از تعمیرات مبلمان وضعیت پایه ها بهتر می شود زیرا تعمیر کار دلسوز با مشاهده عدم توازن پایه ها اقدام به سنباده زنی آن می کند .

1. یک تکه مقوا زیر یکی از پایه‌های مبلمان قرار دهید. با یک مداد دور تا دور پایه را خط بکشید و مقوا را بردارید. خط رسم شده روی مقوا را قیچی کنید.

2.  یک لایه کفپوش لاستیکی مشبک باز کنید و مقوای برش‌خورده را به عنوان الگو روی آن قرار دهید. کفپوش را به شکل مقوا برش بزنید. این مراحل را برای هرکدام از پایه‌های مبلمان اجرا کنید. برای پایه‌های میز سه مرتبه دیگر باید این کار را تکرار کنید.

3. هرکدام از برش‌های لاستیکی را زیر هر پایه مبلمان قرار دهید تا از لغزش آن جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید صندلی‌ها را در خانه جابه جا کنید صندلی را برگردانید و زیرپایه‌ها را با چسب سیلیکونی (حرارتی) به آن‌ها بچسبانید سپس صبر کنید تا کاملا خشک شود. در مورد اشیایی مانند میز که ثابت هستند نیازی به چسب نیست.

لوازم مورد نیاز

تکه مقوا

مداد

قیچی

کفپوش پلاستیکی کشو

چسب سیلیکونی

توصیه

برای ضخامت بیشتر زیرپایه از لایه‌های بیشتر کفپوش کشو استفاده و آن‌ها را با چسب به هم متصل کنید. قسمت لاستیکی باید به سمت زمین باشد.

ورق‌های لاستیکی بافت‌دار در فروشگاه‌های تخصصی به فروش می‌رسد، ممکن است به عنوان کفپوش کشو یا قفسه و یا زیرپایه مبلمان استفاده شود. می‌توانید یک کفپوش لاستیکی ضخیم را نیز به عنوان زیرپایه مبلمان برش بزنید.

توجه

قبل از چسباندن زیرپایه‌ مبلمان، پایه‌های آن را لمس کنید تا از صاف بودن سطح آن مطمئن شوید. تراشه چوب یا فلز تیز می‌تواند زیرپایه را پاره کند و به تدریج روی کف اتاق خراش ایجاد کند. قبل از نصب زیرپایه مبلمان، سطح  پایه‌ها را با سوهان و سنباده صاف کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.